Wczytywanie strony... Proszę czekać...
Home arrow Prasówka arrow Dworce nam wypi?kniej?
Dworce nam wypi?kniej? Drukuj Wyślij znajomemu
30.06.2008.
Digg!

Del.icio.us!

Technorati!

Wykop

Gwar

Jest szansa, że dwie łódzkie stacje kolejowe odzyskają dawny blask. Fabryczna za cztery lata będzie nowoczesnym dworcem podziemnym, a w przyszłym roku zacznie się przebudowa Żabieńca.


Stacja Łódź Żabieniec jest fatalną wizytówką naszego miasta, od lat straszącą pasażerów wjeżdżających pociągiem od strony Zgierza. Zimą kręcą się tam bezdomni i okoliczny margines. Stacja jest mocno zdewastowana.
- W przyszłym roku chcemy to zmienić - zapowiada Jacek Derwisiński, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Łodzi. - Przebudujemy dworzec, zmniejszymy poczekalnię i założymy monitoring, który powinien odstraszyć potencjalnych wandali. Cała powierzchnia dworca nie będzie PKP potrzebna, dlatego część nowych pomieszczeń wynajmiemy. Zostaje kwestia mocno zdewastowanego przejścia podziemnego, które kolej budowała razem z miastem. Ono jest jego własnością, choć chyba nikt nie chce się do tego przyznać. Korzystają z niego nie tylko pasażerowie, ale przede wszystkim mieszkańcy pobliskich osiedli.

Zlikwidować lub oddać

Remont Żabieńca ma związek z modernizacją torowiska na trasie Łódź Kaliska -Łowicz, która zacznie się w przyszłym roku. Przy okazji PKP planuje modernizację kilku stacji na tym odcinku. Kolejarze liczą, że po remoncie znów zaczną tam jeździć tłumy pasażerów. Pracownicy kolei twierdzą, że remontowanie dworców ma sens tylko tam, gdzie będą podróżni. Innym sposobem na ich ożywienie jest przekazywanie stacji samorządom lub wynajęcie powierzchni innym podmiotom.

Fabryczny intermodalny
Gigantyczna przebudowa wkrótce zacznie się na Dworcu Fabrycznym, którego nazwa zostanie przemianowana na Centralny.
- W ciągu 4-5 lat chcemy go schować pod ziemią. Przetarg powinien się rozstrzygnąć na przełomie 2008-2009 roku. Pierwszą łopatę wbijemy w trzecim kwartale przeszłego roku - mówi Jacek Derwiński.
Dokładnych planów jeszcze nie ma, ale wiadomo, że do nowego dworca będą cztery wejścia. Od strony Hotelu Centrum, EC1, od ul. Targowej i od strony obecnego dworca. Od strony Warszawy pociągi będą wjeżdżać do tunelu już przy ul. Widzewskiej. Powstanie także węzeł komunikacyjny ze stanowiskami dla autobusów PKS i przystankami tramwajowymi. Będą również obiekty komercyjne i centrum handlowe.
Na czas przebudowy funkcję głównego dworca przejmie stacja Łódź Widzew.

 

 

Komentarze (0)Add Comment

Napisz Komentarz
mniejsze | większe

busy
 

BLOGI O ?ODZI