Znamy ju? wygl?d Ma?ej Sceny Teatru Powszechnego. Autorem uproszczonej koncepcji jest Karol Warszawa, tegoroczny absolwent Wydzia?u Architektury Politechniki ?ódzkiej.
W ostatnich latach wiele strasznych rzeczy wydarzy?o si? w wyj?tkowym, nawet w skali Europy, mie?cie ?odzi. Poza granicami kraju s?ynnym z wspania?ej architektury XIX/XX wieku, a w samej Polsce owianej mroczn? mg?? uprzedzenia i stereotypów. Chyba ?adne z polskich miast nie jest tak niesprawiedliwie oceniane natomiast przez swoich w?asnych mieszka?ców. Temu fatum sprzyja?o ostatnie 6 lat kadencji ?ódzkiego prezydenta. Cz?owieka, którego z tym miastem tak naprawd? nic nie ??czy. A który odpowiada za jego najwi?kszy upadek od niemal 200-letniej kariery, która wzbudza?a w zdumienie szczególnie najwybitniejsze umys?y.
Kiedy pisa?em artyku? "Zak?adów Geyera pami?ci ?a?obny rapsod", nie my?la?em, ?e przyjdzie mi tak szybko napisa? ci?g dalszy. Mia?em ko?acz?c? si? gdzie? w tyle g?owy nadziej?, ?e podj?te przez nas dzia?ania po??czone z dobr? wol? s?u?b konserwatorskich i zapewnieniami o wpisaniu do rejestru zabytków wszystkich pozosta?ych jeszcze we wzgl?dnej ca?o?ci budynków kompleksu pozwol? na zastopowanie b?d? cho?by wstrzymanie dziej?cego si? tam szale?stwa. Nic bardziej mylnego?
Projekt dyplomowy - Centrum Dialogu Czterech Kultur w Łodzi -
autorstwa Zofii Mamińskiej został nagrodzony i wybrany na projekt roku w
ogólnopolskim konkursie.
Hasło "Ludwik Geyer" kojarzy się w Łodzi jednoznacznie - Biała Fabryka i pierwsza parowa maszyna w Łodzi. I słusznie - zarówno ten charakterystyczny, klasycystyczny w formie budynek fabryczny, jak fakt sprowadzenia pierwszej tego typu maszyny do naszego miasta zasługuje na pamięć i szacunek. Ale czy to już wszystko? Oczywiście nie.
Spółka Echo Investment
zaprezentowała szczegóły inwestycji biurowej AURUS realizowanej w Łodzi.
Nowoczesny biurowiec klasy A zostanie oddany do użytku na przełomie 2009 i 2010
roku. Łączna, przeznaczona pod wynajem, powierzchnia budynku wynosi 28 000 mkw.
Przebudowa i projekt ponownego zagospodarowania wejścia do gmachu głównego Muzeum Sztuki podyktowane są koniecznością większego otwarcia się instytucji na widzów i wyjścia na przeciw ich oczekiwaniom.